ابهری در گفتگو با«بسیج» هشدار داد

بازی نهنگ آبی، خودکشی و جنون افراد را به دنبال دارد/ نهادهای تربیتی اطلاع رسانی کنند  

پژوهشگر اجتماعی گفت: مخترع این بازی اعلام کرده هیچ بازیکنی از قسمت 26 بیشتر نمی تواند ادامه دهد و به خودکشی خواهد رسید.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۴۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با بازی نهنگ آبی که منجر به خودکشی افراد می شود اظهار داشت: با توجه به افزایش خشونت توسط اکثر بازی های رایانه ای اخیراً شاهد یک بازی به نام نهنگ آبی هستیم که در نتیجه ادامه آن جنون و خودکشی است.

وی با بیان این مطلب افزود: شخصی به نام فیلیپ بودکین جوانی است که این بازی را تولید کرده و هدفش را از افراد بی خاصیت اعلام نموده است.

ابهری گفت: این جوان که خود دانشجوی اخراجی رشته روانشناسی است و پاکسازی جامعه را از افراد لاابالی هدف تولید بازی یاد شده معرفی کرده خود فاقد تعادل روانی و سلامت روحی است و در بازی 50 قسمتی در هر قسمت از بازیکن می خواهد که کاری خشن و دلهره آور انجام دهد.

این پژوهشگر اجتماعی خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که از بازیکن می خواهد این است که بر بالای بلندی نشسته و پایش را تکان دهد و از خود عکس بگیرد و یا با چاقو بدن خود را پاره کرده و هنگام خوردن خون خود از حرکتش عکس برداری کند.

وی بیان کرد: مخترع این بازی اعلام کرده هیچ بازیکنی از قسمت 26 بیشتر نمی تواند ادامه دهد و به خودکشی خواهد رسید.

ابهری متذکر شد: وظیفه ما اعلام خطر به خانواده ها و نهادهای فرهنگی و تربیتی در جهت اطلاع رسانی در این زمینه است تا از ضایعات و آسیب های بعدی جلوگیری شود.

آسیب شناس اجتماعی مطرح کرد: دوران بلوغ زمان خطر، هیجان طلبی و خودنمائی است. ممکن است برخی جوانان برای عقب نماندن از دوستان و همسالان خود چنین حرکاتی را دنبال و خانواده هایی را داغدار کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین ضمن هشدار باید در مورد این بازی و بازی های مشابه به جوانان و نوجوانان آموزش های لازم داده شده و خانواده ها نیز در حرکات و رفتار فرزندان خود نظارت کنند.

ارسال نظرات